Tips Penjagaan Rambut Kering, Berminyak & Bercabang

Rambut panjang, rambut pendek, rambut kering, rambut berminyak, kerinting atau lurus – adakah kita menjaga rambut kita dengan betul? Adakah kita menggunakan produk yang betul? Adakah syampu yang kita gunakan merosakkan rambut kita? Berapa kerap kita perlu menyikat rambut?

Banyak betul kan persoalan yang berkaitan dengan penjagaan rambut. Lebih daripada 100,000 folikel yang ada di atas kepala yang perlu kita jaga dengan cara yang betul.

KULIT DAN RAMBUT KITA

Kadang-kadang, jenis kulit kita turut memberi kesan kepada jenis rambut kita. Kalau kulit kita kering, rambut kita juga boleh jadi kering. Sama jugak jika kulit kita berminyak, rambut pun berminyak.

Memang banyak produk penjagaan rambut yang ada di pasaran untuk membantu remaja dalam penjagaan kulit dan rambut tapi malangnya lebih banyak produk yang membawa keburukan berbanding kebaikan. Jom kita tengok apakah dia punca rambut kering dan rambut berminyak dan macam mana nak merawat masalah ni.

TIPS PENJAGAAN RAMBUT KERING

Rambut kering akan nampak rapuh dan mengerbang. Banyak punca terjadinya rambut kering ni dari genetik hinggalah kepada rawatan yang diambil.

Kelenjar minyak yang tak aktif akan menyebabkan rambut menjadi kering. Cuci rambut hanya 2 atau 3 kali seminggu kalau anda mempunyai jenis kulit yang kering dan rambut kering.

Beri perhatian juga kepada jenis syampu dan kondisioner yang anda gunakan. Cari jenis produk yang tertulis “hydrating” dan “moisutrizing”

Elakkan lebihan pendedahan kepada kepanasan dan penggunaan bahan kimia seperti pelurus rambut, pengering rambut, pewarna rambut dan sebagainya.

Paling mudah kalau kita nak tahu samada sesuatu peralatan tu sesuai atau tak dengan rambut kita, fikir tentang kulit kita. Takkan kita nak letakkan pemanas 1875 watt pemanas pada kulit kita setiap pagi kan? Jadi, samalah jugak dengan penggunaan pengering rambut.

Bahan kimia yang kuat yang terkandung dalam pewarna rambut boleh menyebabkan kita kehilangan lembapan / minyak semulajadi yang diperlukan oleh rambut kita. Bahan kimia ni jugak boleh menyebabkan rambut bercabang dan mudah putus / gugur.

Berhati-hati juga dengan klorin dan sinaran cahaya matahari. Kedua-dua ni boleh menyebabkan rambut menjadi kering.

Pastikan anda cuci rambut betul-betul selepas mandi laut atau kolam renang. Kalau anda memang yang jenis kerap ke kolam renang, cari syampu yang memang direka khas untuk menyingkirkan klorin dari rambut.

TIPS PENJAGAAN RAMBUT BERMINYAK

Rambut anda jenis berminyak? Baru lepas cuci rambut waktu pagi tapi belum sampai ke malam rambut dah berminyak dan kulit kepala terasa melekit semula?

Rambut berrminyak adalah disebabkan oleh kulit kepala yang berminyak. Syampu rambut setiap kali dirasakan perlu dan cuci 2 kali jika mahu. Cuba biarkan syampu selama 5 minit di atas kepala sebelum membilas dan hanya gunakan kondisioner pada hujung rambut saja. Jangan sapu kondisioner terus pada kulit kepala. Elakkan menyikat rambut terlalu kerap sebab ini akan membawa minyak pada kulit kepala ke seluruh bahagian rambut sampai ke hujung.

Quick-fix – dab (tepuk-tepuk) sedikit bedak talcum pada kulit kepala.

Elakkan produk untuk membuatkan rambut jadi lebih bersinar sebab produk ni hanya akan menambah lebih banyak minyak kepada kulit kepala dan rambut anda.

MENGURUSKAN RAMBUT BERCABANG

Rambut bercabang boleh jadi berpunca daripada penggunaan pengering rambut, pelurus rambut atau terlalu kerap menyikat (berus) rambut. Langkah yang boleh diambil adalah, potong hujung rambut yang bercabang tu. Cegah rambut becabang dengan mengurangkan memberus rambut, penggunaan pengering rambut, guna kondisioner lebih kerap dan elakkan rambut daripada terkena suhu panas / cahaya matahari.

‘MAKANAN’ UNTUK RAMBUT

Rambut kita juga perlukan ‘makanan’. Makanan yang baik akan membantu memastikan kita mendapat rambut yang sihat, lebat & bersinar.

food for hair

CADANGAN PRODUK / SUPLEMEN UNTUK RAMBUT LEBIH KUAT, SIHAT, LEBAT & BERSINAR

RAMBUT GUGUR

KELUMUMUR, BERCABANG, ROSAK

Syampu dan kondisioner ProSante Shaklee ni bebas paraben dan sangat sesuai dengan semua jenis rambut bagi lelaki terutamanya yang takut botak & wanita termasuklah wanita yang bertudung.

Ia selamat digunakan setiap hari atau sekerap yang mungkin untuk memastikan kulit kepala sentiasa bersih & sihat.

Selain daripada penggunaan produk penjagaan & kesihatan rambut secara luaran, kita juga boleh memilih untuk mengambil suplemen bagi membantu secara dalaman kerana kesihatan rambut bermula dari akar yang kuat.

AKAR

Nutrisi & mineral yang cukup akan membantu kita untuk mendapat rambut yang lebat, sihat, kuat & bersinar. Rambut kita juga memerlukan vitamin dan pada asasnya rambut kita terbina daripada protein, memerlukan zat besi, vitamin B dan zink untuk hidup subur.

WhatsApp saya di 019-7071977 untuk sebarang pertanyaan, PEMBELIAN SHAKLEE, JOIN AHLI dan KONSULTASI EKSKLUSIF secara PERCUMA.

Salam Sayang

Nieda

Business Leader & Shaklee Independent Distributor

JOHOR BAHRU, SKUDAI, UTM (POS KE SELURUH MALAYSIA)

019-7071977

Posted in Rambut Lebat Bersinar | Tagged , , | 1 Comment

Khasiat Anggur Merah GERGASI (Anggur Muscadine) Yang Sangat Luar Biasa Yang Tak Boleh Didapati Daripada Anggur Merah Biasa

Buah anggur… ada macam-macam jenis.. ada anggur merah, anggur hijau yang biasa kita jumpa kat supermarket atau gerai-gerai buah-buahan.

Tapi apa bezanya anggur muscadine ni dengan anggur biasa yang kita makan hari-hari tu? Anggur muscadine ni sangat istimewa sebab ia memberi sangat banyak manfaat kepada kesihatan yang tak mampu diberi oleh anggur biasa.

Saiz anggur muscadine ni lebih kurang sebesar bola golf dan berkali ganda lebih besar daripada anggur merah biasa. Antara manfaat kesihatan anggur muscadine ialah:

MENCEGAH PENYAKIT

Anggur muscadine mengandungi antioksidan yang tinggi, phytokimia yang membantu untuk melindungi sel daripada kerosakan akibat serangan radikal bebas. Menurut Havard School of Public Health, memakan makanan yang kaya dengan antioksidan terbukti dapat menurunkan risiko penyakit jantung, kanser, Alzheimer’s (nyanyuk) dan penyakit kronik yang lain.

Satu kajian yang diterbitkan dalam “Journal of Agricultural and Food Chemistry” mendapati yang anggur muscadine adalah sumber terbaik ellagic acid. Ellagic acid mampu untuk menyekat penghasilan sel kanser (menurut American Institute of Kanser Research). Anggur muscadine juga mengandungi 2 kali ganda lebih vitamin C. Hidangan 35 biji anggur muscadine memberikan 14 miligram antioksidan atau 23% nilai harian yang dicadangkan untuk diet 2,000-kalori.

muscadine-grape

Anggur muscadine yang kaya dengan sebatian antioksidan resveratrol yang mampu menyekat / melambatkan penuaan & penyakit berkaitan penuaan

MASALAH PENGHADAMAN

Anggur muscadine ialah sumber diet terbaik untuk serat. 35 biji anggur muscadine memberikan 105 kalori dan 7 gram serat. Dengan biji yang boleh dimakan dan kulit yang tebal, anggur muscadine memang tinggi dengan kandungan serat larut, bahan yang membantu penghadaman dan mencegah sembelit, haemorrhoids dan diverticulitis. Serat dalam sebiji anggur muscadine bersamaan dengan serat yang terkandung dalam 5 biji anggur tanpa biji yang biasa.

vivix-info-side-box-e

TAHUKAH ANDA? – produk paling kompleks dalam sejarah Shaklee mengambil masa bertahun-tahun untuk dihasilkan. Pertama: untuk mencipta dan mengasingkan profile unik polyphenols dalam ujian makmal untuk membantu menghalang dan mencegah kerosakan sel. Kemudian: membangunkan proses pengekstrakan patent-pending untuk mendapatkan manfaat polyphenols daripada anggur muscadine Akhir sekali: mendapatkan semua pengeluar anggur muscadine terbesar dan terbaik di dunia

MENGAWAL BERAT BADAN

Sama macam makan rendah kalori yang lain, anggur muscadine boleh membantu untuk kita mendapat dan kekalkan berat badan yang sihat. Anggur muscadine kaya dengan serat dan air iaitu dua kandungan yang membantu membuatkan kita rasa kenyang tanpa menambah kalori.

Serat larut dalam anggur muscadine membuatkan kita rasa kenyang lebih lama. Memakan anggur muscadine dan buah-buahan segar yang lain setiap kali kita mengidam nak makan makanan manis juga boleh membantu kita mengelakkan daripada makan makanan  yang tinggi kalori (daripada gula tambahan). Pengambilan gula tambahan yang berlebihan akan menyebabkan kegemukan, tekanan darah tinggi dan paras kolesterol tidak sihat.

Shaklee menggunakan anggur muscadine yang kaya dengan antioksidan resveratrol ini untuk menghasilkan tonik anti-penuaan Vivix. Vivix memberi manfaat kepada pelbagai aspek kesihatan terutamanya dalam memperlahankan penuaan dan kerosakan sel sehingga ke tahap DNA.

kandungan-vivix-11

Anggur muscadine adalah salah satu daripada bahan semulajadi utama untuk menghasilkan tonik anti-penuaan Vivix Shaklee yang kata dengan antioksidan resveratrol

WhatsApp saya di 019-7071977 untuk sebarang pertanyaan, PEMBELIAN SHAKLEE, JOIN AHLI dan KONSULTASI EKSKLUSIF secara PERCUMA.

Salam Sayang

Nieda

Business Leader & Shaklee Independent Distributor

JOHOR BAHRU, SKUDAI, UTM (POS KE SELURUH MALAYSIA)

019-7071977

Posted in Vivix Suplemen No. 1 Shaklee | Tagged | Leave a comment

Khasiat Lobak Ungu & Manfaatnya Kepada Kesihatan

Lobak ungu yang mempunyai warna yang terang ditanam sejak tahun 2,000 sebelum masihi lagi. Rasanya lebih manis berbanding lobak biasa yang berwarna oren tu. Lobak ungu ni bukan saja cantik pada warnanya, ia jugak sangat kaya dengan antioksidan dan nutrien.

DeepPurpleF1_2

Warna ungu yang terhasil daripada sebatian antioksidan yang banyak dalam lobak ungu

MENGANDUNGI ANTIOKSIDAN

Warna ungu pada lobak ungu ni adalah disebabkan sebatian antioksidan yang dikenali sebagai anthocyanin. Antioksidan berfungsi untuk melawan serangan radikal bebas yang menyebabkan kerosakan sel secara kekal dan penyakit kronik seperti kanser, serangan jantung dan kolesterol tinggi. Dengan menambahkan anthocyanin kedalam diet harian boleh membantu tubuh untuk menurunkan paras kolesterol jahat atau “LDL”, disamping membantu melindungi sistem saraf terutamanya dalam otak yang memang sangat mudah rosak akibat oksidasi.

RENDAH KALORI

Lobak ungu secara semulajadinya rendah kalori, jadi kita boleh makan lobak ungu ni sekerap yang kita mahu. 1 cawan lobak ungu mentah memberi 25 kalori dan 5 gram karbohidrat (menurut Persatuan Diet Amerika). 1 cawan lobak ungu kukus mengandungi 50 kalori dan 10 gram karbohidrat – jadi ia sangat sesuai untuk mereka yang sedang cuba untuk menurunkan berat badan.

carrot-colors

Lobak – berbeza warna, berbeza juga manfaatnya kepada kesihatan

TINGGI KANDUNGAN SERAT

Serat ialah kompaun yang sangat bermanfaat dalam membantu penghadaman dan membantu tubuh untuk menyerap nutrien dengan lebih cepat. Untuk diet yang sihat, seorang lelaki memerlukan 38 gram serat setiap hari dan 25 gram bagi wanita. Lobak ungu memberikan 8 gram serat untuk setiap 1 auns hidangan lobak ungu mentah. Serat yang terkandung dalam lobak ungu adalah mudah larut, menyerap air dalam saluran penghadaman dan membentuk kandungan seperti gel. Bila kandungan ini melalui saluran pembuangan, ia dapat membantu menurunkan kolesterol dalam darah dan menstabilkan paras gula dalam darah juga.

VIVIX SHAKLEE

Lobak ungu adalah salah satu daripada ramuan penting yang terdapat dalam tonik botanikal Shaklee yang dipanggil Vivix.

kandungan-vivix-11

Lobak ungu adalah salah satu daripada 4 ramuan semulajadi yang kaya dengan antioksidan dalam Vivix Shaklee

Ianya sumber terbaik vitamin A, mengandungi phytokimia termasuk carotenoids, phenolics, polyacetylenes, isocoumarins dan sesquiterpenes.

Seperti yang saya terangkan di atas tadi, ia juga mengandungi anthocyanins iaitu antioksidan yang sangat mustajab. Ia memberi manfaat termasuklah anti-radang, anti-mikrobial dan anti-carcinogen. Membantu untuk melawan serangan kanser, serangan jantung, kencing manis, SLE, arthritis, sakit buah pinggang dan hampir semua penyakit kronik yang ada.

Selain daripada lobak ungu, Vivix juga dihasilkan daripada anggur muscadine, elderberry (Sambucus Nigra) dan Polygonum Cuspidatum.

WhatsApp saya di 019-7071977 untuk sebarang pertanyaan, PEMBELIAN SHAKLEE, JOIN AHLI dan KONSULTASI EKSKLUSIF secara PERCUMA.

Salam Sayang

Nieda

Business Leader & Shaklee Independent Distributor

JOHOR BAHRU, SKUDAI, UTM (POS KE SELURUH MALAYSIA)

019-7071977

Posted in Vivix Suplemen No. 1 Shaklee | Tagged , | Leave a comment

Suplemen Resveratrol Penawar Kanser, Penyakit Jantung, Sakit Buah Pinggang, Kencing Manis Dan Hampir Semua Penyakit Kronik Lain…. Namakan Saja, Vivix Membantu

Satu PENEMUAN REVOLUSI dalam anti-penuaan pada tahap sellular (tahap sel)

Shaklee memiliki Vivix ®, produk suplemen revolusinari anti-penuaan dalam pertarungan melawan penuaan pada tahap sellular. Lebih 1 juta botol Vivix ® telah pun dijual hanya selepas setahun Vivix dipasarkan.

Vivix merupakan suplemen anti-penuaan terbaik didunia yang dibangunkan selepas penyelidikan bertahun-tahun oleh Shaklee, syarikat No. 1 suplemen di Amerika Syarikat.

Vivix tidak bertindak sebagai ubat, tetapi ia lebih kepada makanan (minuman) yang mengandungi resveratrol yang mempunyai kemampuan untuk melawan pelbagai penyakit kronik dan memperbaiki serta melindungi sel pada tahap DNA.

TELOMERES

Didalam kajian makmal, ramuan Vivix ® telah menunjukkan impak kepada mekanisma penting anti-penuaan pada tahap sellular.

4 MEKANISMA (PUNCA) PENUAAN PADA TAHAP SELLULAR

dna-attack

Kerosakan sel dan DNA berlaku adalah disebabkan serangan radikal bebas yang datang daripada pencemaran, asap rokok, diet tidak sihat, sinar UV dan sebagainya. Jika tidak diperbaiki, sel dan DNA akan terus rosak dan menyebabkan kita sangat terdedah kepada bahaya penyakit kronik dan penuaan yang terlalu cepat.

  1. KEROSAKAN DNA
  • Setiap hari, setiap sel tubuh diserang oleh hampir sejuta serangan yang merosakkan DNA. Serangan-serangan ini merosakkan pengakalan data genetic, menghasilkan satu “typo” (kesilapan dari yang asal) yang akan menggangu fungsi sel dan lanjutan umur.
  1. PENGAWALAN GENETIK
  • Pengawalan genetik menyumbang kepada kemerosotan umur pada tahap sellular. Didalam satu penemuan utama, ujian klinikal terbaru menunjukkan ramuan Vivix mampu mengaktifkan satu pengawalan genetik utama yang menolong melambatkan penuaan tahap sellular.

penuaan sel

  1. PENGELUARAN TENAGA YANG KIAN MENURUN OLEH SEL-SEL
  • Mitochondria (penjana tenaga) di dalam sel menghasilkan tenaga yang kita perlukan. Apabila kecekapan mitochondria menurun, fungsi sel turut menurun. Ramuan Vivix ® menggalakkan biogenesis (pembentukan baru) mitochondria untuk meningkatkan tahap tenaga di dalam sel.

AGE-protein-vivix

  1. PENIMBUNAN PROTIN AGE
  • Penimbunan berlebihan protin AGE (Advance Glycation End products) boleh menyebabkan kerosakan tahap sellular yang akan mengganggu keutuhan sel dan umur. Ramuan Vivix ® adalah 10 kali lebih kuat dari resveratrol (kandungan unik dalam anggur “muscadine”) untuk melambatkan pembentukan protin AGE.

V1

Didalam satu penemuan utama, kajian klinikal terkini menunjukkan ramuan aktif Vivix ® berupaya mengaktifkan pengawalan utama genetik yang menolong melambatkan penuaan pada tahap sellular.

Melawan penuaan pada tahap sellular dan lebih dari itu.

Bahan-bahan-dasar-Vivix-Shaklee

Didalam kajian makmal, ramuan Vivix ® telah menunjukkan ia memberi impak kepada 4 mekanisma utama penuaan pada tahap sellular:-

  • Melindungi dan memperbaiki sellular DNA.
  • Memberi impak positif kepada pengawalan genetik.
  • Menggalakkan biogenesis (pembentukan baru) mitochondria.
  • Melambatkan pembentukan protin AGE (Advanced Glycation End products).

Juga membantu menjaga / memelihara: kesihatan jantung, kesihatan otak, tahap system imun, kesihatan sendi, perlindungan antioksidan, peningkatan tenaga pada tahap sellular, kesihatan dan kesejahteraan umum.

RAMUAN / BAHAN SEMULAJADI YANG MENGHASILKAN VIVIX

African_Queen_Muscadine_Page_1

Anggur muscadine yang kaya dengan antioksidan resveratrol mampu membantu tubuh untuk melawan penyakit kronik termasuklah kanser, sakit jantung, kencing manis dan sebagainya

ANGGUR MUSCADINE

  • Anggur hebat ini adalah satu-satunya anggur di alam semulajadi yang mempunyai lebih daripada satu kromosom, yang mana ahli sains berjaya mengukuhkan profil polyphenolnya dan berpontensi untuk memanfaatkan kesihatan. Ia juga mengandungi asid ellagik dalam kepekatan yang tinggi, satu phyto-nutrient yang tidak dijumpai didalam anggur jenis lain dan telah menunjukkan mempunyai ciri-ciri MENGHENTIKAN KIMIA PENYEBAB KANSER, anti-virus dan anti-bakteria.
  • Selepas dilakukan kajiselidik tambahan, anggur hebat yang paling mustajab ini dikenalpasti. Seterusnya kumpulan ini, bersama dengan ahli sains dari University of Georgia, membangunkan satu proses ekstraksi sejuk dan lembut untuk menjamin satu ekstrak yang bermutu tinggi dengan aktiviti biologi tertinggi seperti yang ditunjukkan dalam beberapa siri ujian makmal untuk anti-penuaan.
  • Untuk mencipta profil polyphenol yang kuat di dalam Vivix ®, ahli sains menggabungkan resveratrol yang lampautulen dengan ekstrak dari anggur hebat ini, elderberry Eropah, dan purple carrot. Campuran inilah yang bertanggungjawab dalam banyak tindakan unik anti-penuaan sellular Vivix ®.

PurpleCarrots

LOBAK UNGU

  • Ianya adalah sumber terbaik vitamin A dan mengandungi phytokimia termasuk caroteniods, phenolics, polyacetylenes, isocoumarins dan sesquiterpenes.
  • Ia juga mengandungi anthocyanins, antioksidan mustajab. Anthocyanins adalah agen yang memberikan warna merah menyala, biru dan ungu pada buah dan sayuran. Berry mengandungi banyak anthocyanins, terutama sekali blueberry, yang mengandungi aktiviti antioksidan yang amat tinggi. Anthocyanins adalah antioksidan utama didalam lobak yang berwarna ungu-kuning dan ungu-oren. Lobak ungu-kuning mengandungi kapasiti antioksidan tertinggi, diikuti lobak ungu-oren.
  • Asid klorogenik adalah antioksidan paling banyak didalam semua jenis lobak. Asid klorogenik ini dipercayai bertanggungjawab mengurangkan penyakit kencing manis yang dikaitkan dengan pengambilan kopi.
  • Sejak kebelakangan ini, kajian menunjukkan anthocyanins mempamerkan banyak aktiviti biologi termasuk antioksidan, anti-radang, anti-mikrobial dan anti-carcinogen. Tambahan pula, ia juga mempamerkan kesan pada saluran darah, platelet dan lipoprotein yang berkebolehan mengurangkan risiko penyakit koronari jantung.

Elderberries

ELDERBERRY (Sambucus Nigra)

  • Satu daripada manfaat Elderberry adalah keberkesanannya dalam mengubati symptom flu, terutama sekali influenza B.
  • Berry mengandungi flavonoids yang mempunyai ciri antioksidan yang kuat, dengan yang demikian mengukuhkan sistem imun melawan jangkitan virus dan bakteria.
  • Pada masa yang sama, Elderberry adalah sangat kaya dengan sebatian yang dikenali sebagai anthcoyanins, yang memberi kesan anti-radang. Ia juga dapat mengurangkan symptom seperti sakit otot, sakit atau demam yang berkaitan dengan selsema atau influenza.
  • Walau bagaimanapun, Elderberry tidak hanya kaya dengan antioksidan, tertapi juga vitamin A, B dan C dan nutrien seperti asid amino, carotenoids dan tannin. Semua ini adalah manfaat kesihatan yang didapati dari Elderberry.
  • Selain daripada menguatkan sistem imun untuk melawan jangkitan virus dan flu, Elderberry dan ekstraknya juga berkesan terhadap keadaan seperti jangkitan yeast, asthma, batuk, sesak hidung dan dada dan kencing manis.
  • Ia juga dapat merendahkan tahap kolestrol dan juga menghalang oksidasi kolestrol LDL. Oksidasi LDL dianggap sebagai satu penyebab penting penyakit kardiovaskular.
  • Elderberry mampu memberi perlindungan terhadap penyakit kardiovaskular dan jantung termasuk strok dan serangan jantung. Ia juga membantu dalam pengurangan stress, memperbaiki penglihatan dan penghadaman.

polygonum_cuspidatum01

JAPANESE KNOTWEED (POLYGONUM CUSPIDATUM)

  • Polygonum Cuspidatum (juga dikenali sebgai Knotweed Jepun) adalah tumbuhan perennial yang besar berasal dari Asia yang juga banyak ditemui di Amerika Utara dan Eropah.
  • Knotweed Jepun adalah sumber komersial Resveratrol yang juga terdapat dalam ekstrak kulit anggur merah juga biji anggur merah.
  • Polygonum Cuspidatum mempunyai banyak manfaat kesihatan dan digunakan untuk merumuskan suplemen anti-penuaan seperti resveratrol dan banyak jenis perubatan tradisional Cina.
  • Resveratrol membantu melambatkan proses penuaan, merendahkan kolestrol, merendahkan tekanan darah, meninggikan prestasi atlet dan mengurangkan berat badan.
  • Suplemen resveratrol mungkin jawapan untuk memanjangkan usia kita.

BERIKUT ANTARA TESTIMONI MEREKA YANG TELAH BERJAYA HIDUP LEBIH SIHAT DAN BEBAS DARIPADA PELBAGAI PENYAKIT KRONIK SELEPAS MENGAMBIL VIVIX (DAN SUPLEMEN SHAKLEE YANG LAIN)

Vivix - buah pinggang

“Dulu Puan Aisyah ni pesakit buah pinggang kronik. Buah pinggang kiri dah rosak, buah pinggang kanan berair. Tapi selepas beliau mengambil hanya 1 botol Vivix, beliau sembuh dan boleh menjalani kehidupan seperti biasa.”

 

Vivix - kaki“Ngeri kan kalau tengok kaki pesakit kencing manis ni sebelum dia sembuh selepas ambil Vivix?…. rasanya kalau kencing manis dengan luka seteruk tu, memang biasanya doktor syorkan potong jer… tapi Alhamdulillah.. pasti pesakit ni gembira dan bersyukur sebab tak perlu kehilangan kaki gara-gara penyakit kencing manis”

 

Vivix - SLE

“Biasanya doktor sendiri takkan beri apa-apa harapan untuk sembuh kepada pesakit SLE sebab penyakit ni sangat sukar untuk diubati. Tapi wanita ni beruntung sebab beliau bertemu Vivix & Shaklee… beliau akhirnya kembali hidup sihat”

 

kanser ovari

“Doktor sahkan kanser ovari dah clear!… apa lagi yang lebih menggembirakan selain daripada disahkan bebas daripada penyakit kronik yang menjadi salah satu pembunuh utama manusia zaman sekarang ni kan… Alhamdulillah… Vivix berjaya lagi membantu”

 

RA“Baru habiskan separuh botol Vivil, si ibu mertua yang ada masalah Rheumatoid Arthritis kata badan dah terasa sihat dan ringan”

 

Vivix - master law“Mr. Law – beliau pernah derita kanser paru-paru suatu ketika dulu… tapi selepas konsisten dengan suplemen Shaklee dan Vivix, beliau akhirnya kembali sihat dan nampak semakin awet muda pulak. Saya pernah jumpa beliau, memang susah nak percaya yang umur beliau dah pun mencecah 50an”

 

vivix antiaging2“Wanita ini adalah seorang pesakit kanser. Tapi cuba lihat perubahan pada wajah beliau selepas mengambil Vivix. Beliau nampak bertambah segar dan muda. Beliau nampak muda kerana sel-sel beliau telah diperbaiki oleh Vivix dan apabila sel-sel pulih, ia secara automatik akan tergambar pada penampilan. Sel-sel yang sihat bermakna tubuh yang sihat luaran dan dalaman”

 

Vivix slip disc“En. Fadhil – pada tahun 2010 beliau menghidap slip disc no. 4, 5 dan 6…. buat rawatan kat hospital sampai habis RM17ribu! tahun 2011 sekali lagi kena buat pembedahan… kali ni kosnya RM13ribu! dan dah macam-macam usaha yang beliau buat… macam-macam suplemen beliau cuba sebab nak cepat sembuh… lepas tu isteri beliau belikan Omega Guard, AJHT dan Vivix… beliau tak tau pun apa tu Shaklee.. tapi telan jer asalkan boleh sihat… keadaan beliau jadi bertambah baik selepas ambil Shaklee dan tak perlu dah buat rawatan susulan”

 

DETOX“Nampak perubahan ketara pada lelaki ni kan… beliau menjalani program detoks 14 hari dengan Vivix… tengok la betapa cepatnya Vivix memperbaiki sel / DNA… kalau kosmetik luaran cuma boleh perbaiki penampilan luaran jer kan… Vivix ni sampai ke DNA dia terjah dan repair”

 

jantung 2“Bekas pesakit jantung… pernah buat bypass… lepas sebulan ambik Vivix segala-galanya berubah… dah boleh handle stress dengan baik, boleh kerja keras dan berat macam orang normal, boleh kerja 24 jam tanpa henti, lebih bertenaga… solero kat Genting tu senang-senang jer dia naik sampai 2 kali!”

 

jantung“Pernah hampir berputus asa dan tak mahu teruskan hidup lagi sebab segala macam wayar berselirat kat badan gara-gara sakit jantung… tapi selepas mengambil Vivix, terasa macam Allah beri nyawa buat kali ke-2”

Berapakah kos rawatan penyakit-penyakit kronik yang ada di atas ni?… dan berapa pula nilai atau harga jantung dan nyawa kita kalau nak dibandingkan dengan harga Vivix?

Saya pasti anda semua yang bijak ada jawapan yang tepat… jangan tunggu sampai terlambat… tak kiralah samada untuk diri sendiri atau orang-orang tersayang.

Tapi, suka saya ingatkan disini… walaupun kita ambil suplemen, tak kisahlah suplemen apa pun… dan kita ada penyakit samada yang biasa ataupun kronik, jika doktor nasihatkan untuk teruskan pengambilan ubat dari hospital atau klinik, kita tetap kena teruskan. Ubat untuk merawat… suplemen pulak untuk membantu proses penyembuhan jadi lebih efisien… jadi, ubat dan suplemen saling memerlukan dalam sesetengah kes dan jangan lupa untuk amalkan diet yang sihat dan seimbang.

WhatsApp saya di 019-7071977 untuk sebarang pertanyaan, PEMBELIAN SHAKLEE, JOIN AHLI dan KONSULTASI EKSKLUSIF secara PERCUMA.

Salam Sayang

Nieda

Business Leader & Shaklee Independent Distributor

JOHOR BAHRU, SKUDAI, UTM (POS KE SELURUH MALAYSIA)

019-7071977

 

Posted in Vivix Suplemen No. 1 Shaklee | Tagged , , , , | 4 Comments

Suplemen Resveratrol Dengan Kuasa Antioksidan Terhebat Untuk Memerangi Kanser, Kencing Manis, Serangan Jantung & Penuaan

APAKAH DIA RESVERATROL?

Resveratrol adalah kandungan yang terdapat dalam kompaun tumbuhan yang dipanggil sebagai polyphenols. Kompaun ni mempunyai sifat yang sangat kuat dan kaya dengan antioksidan, melindungi tubuh daripada kerosakan yang berkaitan dengan peningkatan risiko kanser dan serangan jantung. Resveratrol ni boleh dijumpai pada kulit anggur, kekacang dan buah beri.

Oleh sebab resveratrol ni sangat kuat dan banyak manfaat kepada kesihatan, ramai pengeluar cuba untuk capitalize dalam menjual suplemen resveratrol. Kebanyakan kapsul resveratrol yang di jual di U.S. mengandungi ekstrak Japanese & Chinese knotweed dan Polygonum cuspidatum. Suplemen resveratrol lain dibuat daripada wine merah atau ekstrak anggur merah.

resveratrol

Vivix dengan kuasa resveratrol daripada anggur muscadine yang mampu melawan penuaan, serangan kanser, serangan jantung, kencing manis, arthritis, SLE dan pelbagai penyakit kronik lain

KELEBIHAN & MANFAAT RESVERATROL

Resveratrol beri sangat banyak manfaat kepada anti-penuaan dan jugak melawan penyakit terutamanya penyakit-penyakit kronik.

Kat bawah ni adalah antara kelebihan & manfaat resveratrol kepada tubuh manusia.

KESIHATAN JANTUNG – resveratrol membantu untuk mengurangkan keradangan, mencegah oksidasi daripada LDL atau kolesterol jahat, mengelakkan daripada platlete darah melekat dan membentuk gumpalan / darah beku yang menyebabkan serangan jantung.

KANSER – resveratrol mampu menyekat sel kanser daripada merebak dan mencetuskan proses mematikan sel kanser (apoptosis).

ALZHEIMER’S @ NYANYUK – resveratrol melindungi sel saraf daripada rosak yang boleh membawa kepada pembentukan plak yang boleh menyebabkan Alzheimer’s atau nyanyuk.

KENCING MANIS – resveratrol membantuk mencegah rintangan insulin, iaitu keadaan dimana tubuh menjadi tidak sensitif kepada kesan hormon penurunan gula dalam darah (insulin). Rintangan insulin ialah precursor petanda atau gejala kencing manis.

Kajian menunjukkan individu yang mengambil suplemen resveratrol hidup lebih lama berbanding mereka yang tidak.

TELOMERES

Vivix mampu melindungi ‘telomeres’ daripada rosak dan memperbaiki sel-sel pada tahap DNA. Sel yang sihat adalah kunci sebenar kepada tahap kesihatan seseorang.

Nota: Suplemen resveratrol mungkin berinteraksi dengan ubat pencair darah seperti warfarin (Coumadin), dan ubatan anti-radang seperti aspirin dan ibuprofen yang boleh menyebabkan pendarahan.

Semua orang berhak untuk dapat kehidupan yang lebih sihat dan mulakan langkah anda sekarang. Vivix Shaklee adalah suplemen resveratrol yang paling tepat dan suplemen resveratrol terbaik yang anda boleh dapatkan di pasaran.

V19

4 bahan penting dalam penghasilan Vivix Shaklee yang merupakan ajen anti-penuaan terbaik yang boleh anda dapatkan

WhatsApp saya di 019-7071977 untuk sebarang pertanyaan, PEMBELIAN SHAKLEE, JOIN AHLI dan KONSULTASI EKSKLUSIF secara PERCUMA.

Salam Sayang

Nieda

Business Leader & Shaklee Independent Distributor

JOHOR BAHRU, SKUDAI, UTM (POS KE SELURUH MALAYSIA)

019-7071977

Posted in Suplemen Asas | Tagged , , , , | Leave a comment

Punca & Cara Mengatasi Keguguran Rambut Selepas Bersalin: Rawat Sebelum Ia Menjadi Masalah Rambut Gugur Kekal Yang Sukar Dipulihkan

Ini masalah biasa kan… bukan saja ibu selepas bersalin yang hadapi masalah rambut gugur… yang tak selepas bersalin pun ramai yang keguguran rambut sampai nak botak jadinya. Tak perlu tunggu dah tua baru rambut nak gugur… muda belia lagi dah merasa.

Tapi kali ni saya nak bawa fokus anda kepada masalah rambut gugur bagi ibu selepas bersalin. Kita nak tahu punca dan macam mana nak atasi masalah rambut gugur ni supaya tak perlu hadapi risiko kepala botak.

PUNCA KEGUGURAN RAMBUT IBU LEPAS BERSALIN

PERUBAHAN HORMON

Semasa hamil, hormon progesteron dan estrogen pada wanita jadi sangat tinggi. Kedua-dua hormon ni menyebabkan pertumbuhan rambut jadi terhenti dalam fasa anagen (fasa pertumbuhan). Sebab tu lah wanita hamil akan nampak lebih berseri, cantik dan rambut mereka berkilat & bersinar.

Tapi bila dah selepas bersalin, lain pulak jadinya terutama sekali bila umur bayi dah mencecah 3 hingga 4 bulan. Semua hormon akan jadi normal semula dan masa ni lah ibu-ibu akan mengalami masalah rambut gugur.

Rambut gugur akan lebih banyak sebab sepanjang tempoh kehamilan takde rambut yang gugur. Jadi, semuanya pakat nak gugur sekarang… belum sempat tumbuh atau jadi panjang, rambut dah gugur. Makin lama makin nak botak jadinya.

TEKANAN

Selepas bersalin tentulah wanita yang dah jadi ibu akan lebih sibuk sebab perlu uruskan keperluan keluarga, diri sendiri dan bayi yang baru lahir. Lagi kalut kalau si ibu ni bekerja.

Dalam kekalutan seharian, belum tentu si ibu sempat untuk betul-betul memberi perhatian kepada diri sendiri dan menguruskan diri dengan sempurna apatah lagi nak memanjakan diri membelai wajah atau rambut.

Sudahnya, masalah rambut gugur selepas bersalin pun tak sempat nak diambil kisah dan akhirnya menjadi semakin teruk. Jika dalam tempoh setahun masalah rambut gugur selepas bersalin ni tak dirawat, ia akan membawa kepada keguguran rambut jenis wanita (female pattern baldness) dimana masalah rambut gugur jenis ni biasanya akan kekal dan amat sukar untuk dirawat.

BERUSIA DAN MEMILIKI RAMAI ANAK

Ibu yang lebih berusia dan telah hamil lebih daripada 3 kali lebih berisiko tinggi untuk mendapat masalah rambut gugur selepas bersalin berbanding ibu muda.

Semakin berusia, bermulalah masalah puncak kepala (crowning area) menjadi semakin nipis. Bermula dari bahagian tengah kemudian merebak ke bahagian tepi. Sebab tu orang yang botak biasanya rambut di bahagian tengah kepala amat nipis sampai boleh nampak kulit kepala. Masalah ni bukan semata-mata kerana hormon, tapi juga kerana penjagaan rambut yang tidak betul selepas bersalin.

PEMAKANAN TIDAK SIHAT

Diet dan pemakanan yang tidak sihat juga menyumbang kepada masalah rambut gugur. Biasanya ibu-ibu selepas bersalin akan mengawal pemakanan mereka dan berpantang untuk mendapatkan semula bentuk tubuh asal seperti sebelum hamil. Ini sebenarnya menyebabkan mereka mengalami kekurangan nutrisi yang agak teruk.

FAKTOR USIA

Proses penuaan wanita berlaku lebih cepat berbanding lelaki. Sebab tu lah kulit kepala wanita juga menjadi tua dengan lebih cepat. Masalah penuaan ni menyebabkan liang-liang rambut menjadi kosong. Liang-liang rambut yang kosong ni kalau dibiarkan dan tak diaktifkan semula bagi pertumbuhan rambut baru, ia akan tertutup terus dan rambut tidak akan dapat tumbuh lagi. Liang-liang rambut yang tertutup ni takkan boleh dirawat atau diaktifkan lagi.

img_5312

Masalah rambut gugur yang kelihatan tidak serius begini akan menjadi lebih kronik sekiranya tidak dirawat dengan cepat

Semakin kita berusia, keupayaan tubuh untuk menyerap nutrien juga semakin rendah. Ini kerana semua sel-sel sudah menjadi tua. Bila umur semakin tua, kita kadangkala lupa bahawa tubuh kita amat-amat memerlukan lebih banyak nutrisi. Organ-organ dalam tubuh kita juga turut menjadi tua.

Sebab tu kita semakin kita berusia, semakin banyak nutrien yang kita perlukan supaya nutrien yang diserap akan dapat dibahagi-bahagikan kepada organ-organ yang ada untuk ia berfungsi dengan baik. Ini termasuklah nutrien yang diperlukan untuk kesihatan kulit kepala dan rambut.

CADANGAN SUPLEMEN / PRODUK SHAKLEE UNTUK ATASI MASALAH RAMBUT GUGUR SELEPAS BERSALIN

after bersalin

ESP, Zinc & Vita-Lea boleh diambil sejak mula berpantang dan berterusan sampai bila-bila untuk memastikan kita mendapatkan sumber nutrisi yang mencukupi untuk kesihatan kulit kepala, rambut dan tubuh badan

ESP – sumber protein yang kaya dengan 9 asid amino penting untuk memastikan kesihatan dan kekuatan rambut disamping membantu pembinaan sel-sel baru yang lebih sihat untuk kesihatan tubuh badan secara menyeluruh.

Vita-Lea – multivitamin yang diformulasikan dengan zat besi yang berfungsi untuk ‘mengangkut’ oksigen ke folikel / akar rambut. Folikel / akar rambut yang mendapat oksigen yang cukup akan lebih sihat dan kuat.

Zinc – mineral penting dalam memastikan kesihatan kulit kepala dan kesuburan rambut.

Nourshing Scalp Treatment – serum dengan formula tanpa bilas yang diperkaya dengan vitamin A, vitamin E dan CoQ10 untuk menyuburkan rambut dan membantu mempercepatkan pertumbuhan rambut baru melalui penjagaan luaran.

Suka saya ingatkan sekali lagi, masalah rambut gugur selepas bersalin yang tidak dirawat dengan cepat dan pengabaian pengambilan nutrisi penting akan menyebabkan ia menjadi masalah rambut gugur kekal & sukar dipulihkan semula.

Jadi, tindakan cepat dengan mengambil nutrisi penting, penjagaan rambut dan penggunaan produk rambut yang betul, pemakanan yang sihat adalah faktor penting yang wajib diambil berat.

WhatsApp saya di 019-7071977 untuk sebarang pertanyaan, PEMBELIAN SHAKLEE, JOIN AHLI dan KONSULTASI EKSKLUSIF secara PERCUMA.

Salam Sayang

Nieda

Business Leader & Shaklee Independent Distributor

JOHOR BAHRU, SKUDAI, UTM (POS KE SELURUH MALAYSIA)

019-7071977

Posted in Rambut Lebat Bersinar | Tagged | Leave a comment

Tips Untuk Ibu Hamil: Untuk Ibu & Anak Yang Sihat, Cerdas & Cerdik

Untuk mendapatkan anak yang sihat & cerdik, ada beberapa perkara yang boleh anda lakukan semasa mereka masih dalam kandungan. Paling penting, pastikan anda mengambil pemakanan yang seimbang dari sebelum hamil sehinggalah sebelum waktu melahirkan. Selain daripada itu, ia sangat penting untuk kesihatan & kecergasan si ibu itu sendiri.

Apa yang perlu dilakukan oleh seorang ibu hamil?

DAPATKAN NUTRISI YANG CUKUP

Sebelum hamil, bakal-bakal ibu harus memastikan mereka mendapatkan semua nutrisi yang diperlukan seperti zat asid folik, zat besi, kalsium dan vitamin-vitamin bagi menyiapkan badan mereka untuk melahirkan anak yang sihat dan tidak mempunyai kecacatan disebabkan kekurangan sesetengah zat.

Bagi yang ada masalah kesuburan & kesukaran untuk hamil, pengambilan GLA adalah perlu untuk memperbetulkan kitaran haid & hormon.

AMBIL OMEGA 3 & PROTEIN

Semasa hamil pula, sangat penting untuk anda mengambil sumber makanan yang mengandungi lemak baik Omega 3 dan protein. Ini kerana hampir 60% daripada otak bayi dibuat daripada lemak dan yang selebihnya memerlukan protein.

21

Ikan salmon adalah salah satu sumber asid lemak Omega 3 yang baik

DHA & AA

Selain daripada itu, DHA dan AA juga merupakan salah satu jenis lemak yang bagus. Sumber makanan yang mengandungi lemak tinggi dengan DHA dan AA penting untuk perkembangan otak bayi. Untuk memastikan ibu-ibu mendapat anak-anak yang cerdik, anda mestilah mendapatkan DHA dan AA yang secukupnya apabila kehamilan telah masuk ke trimester ke-2.

omega-fish-oil_MZIA

Asid lemak Omega 3 juga boleh didapati daripada suplemen yang lebih mudah untuk diambil

DIET SEIMBANG & SUSU IBU

Dengan memastikan pemakanan yang sihat dan seimbang, ibu-ibu dapat melahirkan anak-anak yang sihat. Ini disebabkan apa yang ibu-ibu makan akan terus memberi kesan kepada bayi dalam kandungan mereka. Selain daripada itu, ibu-ibu juga digalakkan untuk menyusukan bayi mereka kerana susu ibu merupakan sumber yang paling penting untuk bayi mendapatkan nutrisi yang baik dan seimbang selain daripada susu formula.

Cara hidup dan pemakanan yang sihat menyumbang kepada kecerdikan seseorang kanak-kanak. Oleh itu, adalah sangat penting bagi ibu bapa memastikan anak-anak mereka mempunyai cara hidup dan pemakanan yang sihat.

Ingat… “YOU ARE WHAT YOU EAT”

Jadi, amatlah penting untuk bakal-bakal ibu dan ibu-ibu hamil mengambil pemakanan yang baik, pastikan mendapat sumber nutrisi yang cukup  untuk diri sendiri dan bayi dalam kandungan.

CADANGAN SUPLEMEN SHAKLEE UNTUK IBU HAMIL

  1. ESP (Energizing Soy Protein)
  2. Omega Guard (omega 3)
  3. Vita-Lea (multivitamin bersama zat besi)
  4. BComplex (8 vitamin B lengkap bersama asid folik)
  5. OsteMatrix (kalsium, magnesium & vitamin D)
  6. Vitamin C Sustained Release

WhatsApp saya di 019-7071977 untuk sebarang pertanyaan, PEMBELIAN SHAKLEE, JOIN AHLI dan KONSULTASI EKSKLUSIF secara PERCUMA.

Salam Sayang

Nieda

Business Leader & Shaklee Independent Distributor

JOHOR BAHRU, SKUDAI, UTM (POS KE SELURUH MALAYSIA)

019-7071977

Posted in Kehamilan, Berpantang & Menyusu Bayi | Tagged , | Leave a comment