Cara Menghilangkan Jeragat Degil

Jeragat… masalah biasa bukan saja bagi golongan wanita, tapi lelaki jugak tak lari dari masalah kulit ni. Degil pulak tu kan… bukan senang nak hilangkan jeragat.. bukan boleh tepek-tepek krim hari ni esok hilang… ada sesetengah orang sampai ambik keputusan untuk pilih rawatan laser untuk hilangkan jeragat degil ni.

Ape sebernarnya yang dikatakan jeragat?

PENERANGAN RINGKAS TENTANG JERAGAT

Pigmentasi bermaksud pewarnaan kulit. Kecelaruan atau gangguan pigmentasi kulit akan beri kesan kepada warna kulit kita. Kulit kita mendapat tonanya melalui pigmen yang dipanggil melanin. Sel khas yang terdapat pada kulit berfungsi membentuk melanin. Bila sel-sel ini rosak atau tidak sihat, ia akan memberi kesan kepada penghasilan melanin. Sesetengah kecelaruan pigmentasi cuma beri kesan tompokan pada kulit atau ada jugak yang terjadi kepada seluruh badan.

Jika badan menghasilkan terlalu banyak melanin, kulit akan jadi gelap. Kehamilan, Addison’s disease (satu gangguan di mana kelenjar adrenal tidak mengeluarkan cukup hormon) dan terlalu terdedah kepada cahaya matahari boleh menyebabkan kulit bertukar menjadi gelap.

Jika badan menghasilkan terlalu sikit melanin, kulit akan jadi terlalu cerah. Vitiligo adalah keadaan yang menyebabkan tompokan cerah pada kulit. Albinism (albino) adalah masalah genetik yang memberi kesan kepada kulit seseorang. Orang yang ada albinism mungkin hampir tak punya warna kulit, lebih cerah daripada warna kulit normal atau warna kulit betompok-tompok.

APA CARA YANG ADA UNTUK MENGHILANGKAN JERAGAT?

1) Pengelupasan Kimia

Ini melibatkan penggunaan larutan kimia untuk menghasilkan pengelupasan kulit.

Ianya agak berkesan untuk melasma tetapi harus diikuti dengan penjagaan kulit yang rapi. Hasilnya. Lebihkurang 50-70% melasma akan kurang. Ianya lebih sesuai untuk melasma epidermal

Kos RM450 – RM600 (Pengelupasan kimia sahaja, tidak termasuk rawatan lain).

2) Laser 

Cara ini lebih berkesan untuk Hori’s Naevus dan Solar Lentigenes kerana gelombang laser boleh masuk lebih jauh kedalam. Rawatan ini juga sesuai untuk melasma dermal ( jeragat yang berada pada lapisan dalam kulit).

Kos RM1,000 – RM2,000

3) Mikrodermabrasion dan HV Iontophoresis.

Cara ini menggunakan satu alat untuk menghasilkan penglupasan secara mekanikal. Ia kemudiannya diikuti dengan rawatan Vit C Iontophoresis yang akan mencerahkan kulit. Berkesan untuk mereka yang mempunyai kulit yang anjal dan tebal.

Kos RM750 – RM900 (Untuk 6 kali rawatan)

4)Krim dan Sunblock

Ini merupakan rawatan susulan kepada 3 rawatan diatas. Tidak mencukupi untuk hanya menggunakan krim dan sunblock sahaja. Ianya mesti seiring dengan rawatan jeragat di atas yang memang telah sedia mahal.

Jadi, apa pilihan yang ada untuk menghilangkan jeragat degil tu pada kos yang jauh lebih murah, dijamin selamat dan berkesan?

SUPLEMEN SHAKLEE SEBAGAI CARA ALTERNATIF TERBAIK DAN TERMURAH DAN TIDAK MENYAKITKAN UNTUK MENGHILANGKAN JERAGAT

1. Vivix – RM475.00 (antioksidan terbaik di pasaran yang mampu mengembalikan keremajaan kulit melalui pembaikan sel pada tahap DNA yang tak mampu dilakukan oleh sembarangan suplemen)

2. ESP (Energizing Soy Protein) – RM150.00 (Berfungsi untuk membina & membentuk sel-sel baru yang lebih sihat kerana protein adalah ‘makanan’ sel)

3. Collagen Powder – RM298.00 (Berfungsi untuk menganjalkan, mencerahkan dan menyihatkan kulit dan memperbaiki pigmen kulit)

4. NutriWhite Spot Whitening Treatment – RM150.00 (Mengandungi vitamin C aktif memperbaiki kulit, meratakan tona dan menghaluskan tekstur kulit)

Terlalu banyak produk yang nak diambil?

Jangan risau, hubungi saya untuk konsultasi lanjut. Saya akan beri cadangan ikut keperluan dan tahap masalah individu. Dan ketahui juga bagaimana caranya anda boleh mendapatkan suplemen Shaklee pada harga diskaun hebat!

Tapi, sebelum tu, jom kita tengok beberapa testimoni yang membuktikan keberkesanan Shaklee.

TESTIMONI MEREKA YANG DAH BERJAYA MENGHILANGKAN JERAGAT DENGAN SHAKLEE

ESP 4

“Kulit semakin cerah dan sihat selepas konsisten amalkan ESP Shaklee”

CPnorul

Ibu kepada teman saya yang konsisten mengambil Shaklee Collagen Powder

WhatsApp saya di 019-7071977 untuk sebarang pertanyaan, PEMBELIAN SHAKLEE, JOIN AHLI dan KONSULTASI EKSKLUSIF secara PERCUMA.

Salam Sayang

Nieda

Business Leader & Shaklee Independent Distributor

JOHOR BAHRU, SKUDAI, UTM (POS KE SELURUH MALAYSIA)

019-7071977

 

Advertisements

About ohcantik

Perkongsian info & tips tentang KESIHATAN & KECANTIKAN. Kelebihan menggunakan produk yang mendapat JAMINAN yang sahih dan dihasilkan dari sumber semulajadi dengan sokongan saintis-saintis bertauliah serta ujian klinikal dan landmark study yang sah. Bisness yang memberi peluang FINANCIAL FREEDOM dan PASSIVE INCOME TANPA HAD - Shaklee
This entry was posted in Kulit Sihat & Cantik and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s