Legakan Sakit Lutut Dan Sakit Sendi Tanpa Suntikan Yang Menyakitkan

Sakit lutut dan sakit sendi… zaman sekarang ni bukan warga tua jer yang ada masalah ni, muda-muda pun dah sakit sana sini… kalau dah sakit lutut atau sakit sendi ni memang la seksa rasanya nak berjalan dan hampir semua aktiviti jadi terbatas. Ada beberapa jenis penyakit yang dikaitkan dengan sakit lutut dan sakit sendi ni antaranya:

  1. Osteoarthritis
  2. Rheumatoid arthritis
  3. Lebam
  4. Gout
  5. Kekejangan

Tapi dalam banyak-banyak masalah yang paling kita tak tahan ialah sakit lutut, kemudian sakit bahu dan pinggang sebab 3 bahagian ni boleh dikatakan bahagian yang utama dan dalam pergerakan kita. Sakit sendi boleh terjadi pada banyak bahagian lain jugak seperti buku lali, kaki dan tangan.

jointandbackpain

Kesihatan sendi adalah kunci kepada keselesaan pergerakan seseorang

 

BAGAIMANA CARA UNTUK MELEGAKAN SAKIT LUTUT ATAU SAKIT SENDI?

Cara biasa tak lain tak bukan adalah melalui pengambilan drugs sebagai anti-radang seperti aspirin, ibuprofen dan sebagainya. Selain daripada tu, ada jugak ubat jenis sapuan dan pilihan terakhir adalah suntikan.

APA PILIHAN LAIN UNTUK MELEGAKAN SAKIT LUTUT ATAU SAKIT SENDI?

Tak nak ambik ubat berasaskan dadah?

Tak nak sapu-sapu krim atau spray?

TAK NAK kena inject?

Jangan risau, pilihan yang jauh lebih selamat, lebih berkesan dan langsung tak menyakitkan masih ada iaitu dengan mengambil suplemen.

CADANGAN SUPLEMEN SHAKLEE UNTUK MELEGAKAN SAKIT LUTUT DAN SAKIT SENDI

Advanced Joint Health Tablet (AJHT)

Advanced-Joint-Health-iSIHAT

BAGAIMANA IA BERKESAN???

Shaklee Advanced Joint Health Tablet memberikan manfaat kepada sendi-sendi sihat dalam 3 cara:

1. Menyokong keselesaan sendi ~ ekstrak Boswellia

  1. Menghalang pembentukan bahan kimia yang menyerang tulang rawan.
  2. Ia adalah gum resin daripada pokok Boswellia serrate.
  3. Ia digunakan dalam perubatan ayurveda untuk menyokong kesihatan sendi sejak berkurun lamanya.
  4. Bahan aktif utama ekstrak Boswellia ialah asid Boswelik (AKBA, asid 3-asetil-11-keto-beta-boswelik) yg berfungsi sebagai anti-radang semulajadi. AKBA menyokong kesihatan sendi dengan menghalang bahan kimia daripada menyerang tulang rawan yang menyebabkan ketidakselesaan sendi.

2. Bertindak sebagai kusyen ~ Ekstrak jagung

  1. Membekalkan 1 sumber yang pekat dengan glukosamine yg berfungsi untuk meningkatkan sokongan kusyen sendi dan pemeliharaan tulang rawan. Glukosamine adalah blok binaan utama bagi membina tulang rawan dan lendir bagi melincirkan sendi. Glukosamine juga ditemui dalam tendon dan ligamen. Namun, semakin tubuh menua, jumlah glukosamina yang dihasilkan oleh tubuh semakin merosot. Banyak kajian yang diterbitkan menunjukkan yang suplemen ekstrak jagung dapat menggalakkan kelenturan, pergerakan bebas dan menjadikan sendi lebih fleksible
  2. Kajian bertahun-tahun juga mengesyorkan yang suplemen ekstrak jagung dapat menyumbang kepada kesihatan sendi dalam jangkamasa panjang

3. Memelihara tisu penyambung yang sihat ~ zinc, tembaga, mangan, dan vitamin C

  1. Nutrien penting dalam kesihatan sendi
  2. Membekalkan sokongan nutrien untuk kolagen dan komponen tisu penyambung lain yang memberikan kekuatan dan struktur terhadap sendi

Untuk dapatkan kesan yang optima, sangat digalakkan untuk mengambil AJHT ni bersama-sama Omega Guard & Ostematrix (kalsium)

Omega Guard berfungsi untuk melegakan radang dan Ostematrix pulak adalah sumber kalsium lengkap untuk kekuatan dan kesihatan tulang selain daripada manfaat kesihatan sampingan lain.

Suplemen ini direka khas untuk membantu anda yang ada masalah sakit lutut dan sakit sendi.

Usah ragu-ragu dengan produk yang terbukti berkesan ini dan kembalilah bebas bergerak!

Salam Sayang,

Nieda

Business Leader & Shaklee Independent Distributor

JOHOR BAHRU, SKUDAI, UTM (POS KE SELURUH MALAYSIA)

019-7071977

Advertisements

About ohcantik

Perkongsian info & tips tentang KESIHATAN & KECANTIKAN. Kelebihan menggunakan produk yang mendapat JAMINAN yang sahih dan dihasilkan dari sumber semulajadi dengan sokongan saintis-saintis bertauliah serta ujian klinikal dan landmark study yang sah. Bisness yang memberi peluang FINANCIAL FREEDOM dan PASSIVE INCOME TANPA HAD - Shaklee
This entry was posted in Kesihatan Sendi, Tulang & Saraf and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s