Cara Menghilangkan Bekas Jerawat Dan Jerawat Degil Yang Merah Bernanah Supaya Tak Lagi Nampak Menjengkelkan

Jerawat???!!!… ramai yang ada masalah kulit ni kan?. Normal sangat lebih-lebih lagi golongan remaja tak kiralah perempuan atau lelaki. Sebelum kita cari cara macam mana nak menghilangkan jerawat dan bekas @ parut jerawat ni, kita baca sikit tentang apa punca jerawat sebenarnya yer.

JERAWAT terjadi apabila liang roma pada kulit kita tu tersumbat dengan minyak, kotoran dan sel kulit mati. Jerawat biasanya terjadi pada bahagian muka, leher, dada, belakang dan bahu. Jerawat boleh menyebabkan tekanan dan keadaan yang tak selesa. Jerawat dan bekas jerawat kadangkala boleh pulih secara perlahan, dan kadangkala boleh jadi lebih teruk.

3 faktor yang menyumbang kepada pembentukan jerawat:

  • Lebihan penghasilan minyak (sebum)
  • Pengelupasan kulit yang tak teratur/betul sehingga menyebabkan kerengsaan pada folikel rambut (bulu roma) pada kulit
  • Pembentukan bakteria

Faktor yang boleh menyebabkan jerawat menjadi lebih serius

  • Perubahan hormon (ini boleh ditangani dengan pengambilan GLA)
  • Ubatan tertentu (yang mengandungi corticosteroids, androgens atau lithium.
  • Diet – makanan tinggi karbohidrat seperti roti, makanan ringan yang boleh meningkatkan kandungan gula – boleh menyebabkan jerawat.

Anda boleh mengelak daripada jerawat dengan:

  • Mencuci bahagian yang bermasalah dengan pembersih lembut. Produk seperti skrub, astrigents dan topeng (mask) tak digalakkan sebab ia akan menyebabkan kerengsaan kepada kulit dan membuatkan jerawat jadi bertambah teruk.
  • Elakkan kosmetik yang berminyak, krim pelindung matahari atau penutup cela (concealer). Gunakan produk yang dilabelkan ‘water-based’.
  • Pastikan kulit mendapat nutrisi yang mencukupi dengan mengamalkan diet yang betul serta pengambilan suplemen.

Jangan picit jerawat tuuuu!!! Bukan saja akan buat jerawat jadi bertambah teruk, tapi akan tinggalkan bekas atau parut jerawat yang sangat teruk jugak nanti.

Abis kulit muka nanti akan ada parut dan bekas jerawat yang berlubang macam kawah bulan. So, dapatkan cara menghilangkan bekas jerawat dan paling penting hilangkan jerawat tu terlebih dulu. Tapi, wajib guna cara dan produk yang selamat yer. Silap guna produk nanti bukan jerawat atau bekas & parut jerawat yang hilang… bertambah dengan masalah lain pulak.

NI CADANGAN SUPLEMEN SHAKLEE SEBAGAI CARA MENGHILANGKAN JERAWAT DAN BEKAS @ PARUT JERAWAT

  1. ALFALFA COMPLEX
  2. VITAMIN E
  3. ESP (ENERGIZING SOY PROTEIN)

– Mengurangkan kedutan dan pembentukan garis-garis halus
– Mencegah penuaan
– Menjadikan kulit lebih anjal dan tegang
– Mencerahkan kulit
– Menjaga kulit dari sinaran UV
– Mengurangkan parut jerawat
– Menjadikan wajah bersinar dan bermaya
– Menjadikan kulit wajah lebih cerah dan kemerahan
– Menjadikan wajah lebih berseri

Alfalfa Complex tu pulak berfungsi untuk menyahtoksin… sebab jerawat bukan saja terjadi akibat kitaran hormon yang tak betul, tapi jugak disebabkan oleh badan yang bertoksin. So, kenalah detoks!

TESTIMONI PUAN RAHMAH YANG DAH BERJAYA MENGHILANGKAN JERAWAT DENGAN ESP, ALFALFA & VITAMIN E SHAKLEE

JERAWAT - ESP + ALFALFA + VITAMIN E

Puan Rahimah yang dah berjaya atasi masalah jerawat beliau dengan ESP, Alfalfa & Vitamin E Shaklee

Tapi, kepada yang ada masalah bekas @ parut jerawat yang teruk sampai nampak berlubang-lubang macam kawah bulan tu sangatlah digalakkan untuk ambik Shaklee Collagen Powder jugak. Almaklumlah, bekas @ parut jerawat ni bukan senang-senang boleh hilang tau. Ada orang yang sampai ambik keputusan buat rawatan laser sebagai pilihan terakhir cara menghilangkan bekas jerawat. Rawatan laser pulak bukannya murah kan?

Cuba tengok perubahan pada mereka ni yang dah ambik Shaklee Collagen Powder.

SCP

Nampak kan parut yang semakin licin tu?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Promosi-Collagen-Powder-Shaklee1-300x300

Dah semakin hilang kulit berminyak dan menggerutu lepas 1 bulan ambil SCP

 

 

 

 

 

 

 

 

Collagen-Shaklee-Testi

Kulit makin bersih dan gebu lepas ambil SCP!

 

 

 

 

 

 

 

So, mula-mula hilangkan jerawat dengan ESP, ALFALFA & VITAMIN E lepas tu kalau bekas @ parut jerawat teruk sangat, ambik SHAKLEE COLLAGEN POWDER (SCP) pulak. Tapi kalau nak ambik SET JERAWAT tu sekaligus dengan SCP pun lebih bagus sebab hasilnya akan lebih cepat. SCP ni pun sangat-sangat membantu bagi yang ada masalah jeragat degil jugak tau.

Harus licin gebu la kulit kalau ambik set ni dan yang paling penting, set ni sesuai untuk perempuan & lelaki.

Hubungi saya di 019-7071977 untuk konsultasi lanjut yer.

Salam Sayang

Nieda

Business Leader & Shaklee Independent Distributor

JOHOR BAHRU, SKUDAI, UTM (POS KE SELURUH MALAYSIA)

019-7071977

 

 

 

 

 

Advertisements

About ohcantik

Perkongsian info & tips tentang KESIHATAN & KECANTIKAN. Kelebihan menggunakan produk yang mendapat JAMINAN yang sahih dan dihasilkan dari sumber semulajadi dengan sokongan saintis-saintis bertauliah serta ujian klinikal dan landmark study yang sah. Bisness yang memberi peluang FINANCIAL FREEDOM dan PASSIVE INCOME TANPA HAD - Shaklee
This entry was posted in Kulit Sihat & Cantik and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s