Vitamin Penting Untuk Warga Emas Meniti Usia Penuh Bahagia

Selalunya kita ambil berat tentang vitamin untuk anak-anak atau diri kita sendiri. Untuk orang tua kita jadi terlupa pulak. Sebab apa? Sebab kita dok tengok diaorang ni ada berkoyan-koyan ubat hospital atau klinik dan kita pun fikir, cukuplah tu ubat-ubat tu.

Biasanya warga emas ni, diaorang bukanlah pentingkan sangat wang ringgit tapi lebih bahagia kalau mereka sentiasa rasa sihat. Boleh main dengan cucu cicit.

Vitamin tambahan sebenarnya sangatlah penting untuk warga emas bagi menampung kekurangan nutrisi dalam tubuh diaorang sebab semakin umur kita tua, semakin banyak nutrisi yang hilang.

VITAMIN PENTING UNTUK WARGA EMAS

Vitamin A bagi menghasilkan pigmen retina dan memastikan sistem imun badan berfungsi dengan baik sebab semakin meningkat umur, sistem imun akan jadi semakin lemah.

Vitamin C pulak diperlukan untuk membantu melawan jangkitan, mengurangkan risiko penyakit dan membantu penyerapan ferum.

Asid folik amat penting kerana kekurangannya yang kronik boleh menyebabkan anemia, lemah, keletihan, sukar untuk menumpukan perhatian, kerengsaan, nafas pendek, kecelaruan fikiran dan kemurungan.

Zat besi untuk menghasilkan sel darah merah, mengangkut oksigen dalam badan serta penting untuk fungsi otak terutamanya bagi pembelajaran dan daya ingatan. Hah? Pembelajaran?… orang tua bukannya sekolah dah pun… memang la kan… tapi kan diaorang nak mengaji Al-Quran, dengar ceramah, join bacaan Yassin dan macam-macam lagi majlis ilmu. Jadi, kecerdasan otak tu sangat penting. Betul tak?

Zink bagi membantu proses penghadaman karbohidrat, lemak dan protein serta mencegah pengurangan sensitivity deria rasa dan bau. Jadi, takdelah mak ayah kita asyik tak berselera makan jer. Kesian kan bila tengok diaorang tak selera makan walaupun kita masakkan sedap-sedap.

Selain vitamin dan mineral, kalsium pun penting untuk membina dan mengekalkan kesihatan gigi dan tulang, mengurangkan kehilangan jisim tulang, membantu dalam pembentukan dan pemeliharaan tulang, membekalkan imbangan homeostasis kalsium, membantu dalam pembekuan darah secara normal dan mengekalkan fungsi saraf dan kawal atur otot jantung. Jadi, secara tak langsung ini boleh membantu mengelakkan daripada tekanan darah tinggi jugak tau.

CADANGAN SUPLEMEN ASAS SHAKLEE UNTUK WARGA EMAS:

  1. OsteMatrix
  2. BComplex
  3. Vitamin C
  4. Vita-Lea

WARGA EMAS

Tambahan lain diperlukan mengikut tahap kesihatan / permasalahan individu.

WhatsApp saya di 019-7071977 untuk pembelian dan KONSULTASI EKSKLUSIF secara PERCUMA.

Salam Sihat,

Nieda

Business Leader & Shaklee Independent Distributor

JOHOR BAHRU, SKUDAI, UTM (POS KE SELURUH MALAYSIA)

019-7071977

Advertisements

About ohcantik

Perkongsian info & tips tentang KESIHATAN & KECANTIKAN. Kelebihan menggunakan produk yang mendapat JAMINAN yang sahih dan dihasilkan dari sumber semulajadi dengan sokongan saintis-saintis bertauliah serta ujian klinikal dan landmark study yang sah. Bisness yang memberi peluang FINANCIAL FREEDOM dan PASSIVE INCOME TANPA HAD - Shaklee
This entry was posted in Suplemen Asas and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s