Penawar Gastrik Hebat Hingga Sengsara Gastrik Kronik 10 Tahun Terubat Secara Tak Sengaja

Sengsara gastrik kronik 10 tahun terubat secara tak sengaja!

Macam mana tu? Apa penawarnya? Ok, yang tu nanti saya share yer tapi sebelum tu meh kita tengok dulu apa sebenarnya punca gastrik ni..

PUNCA GASTRIK

Punca gastrik antaranya adalah kerengsaan sebab pengambilan alkohol berlebihan, muntah kronik, tekanan atau penggunaan ubat-ubatan tertentu seperti aspirin dan lain-lain dadah untuk anti-radang. Atau gastrik juga boleh berpunca daripada:

  1. Helicobacter pylori (H. Pylori) – bakteria yang hidup pada lapisan lendir dalam perut, kalau tak dirawat, jangkitan ni boleh membawa kepada ulser dan mungkin juga kanser
  2. Pernicious anemia – sejenis anemia yang terjadi bila perut kekurangan sejenis kandungan semulajadi yang diperlukan untuk menyerap dan menghadam vitamin B12
  3. Bile reflux (refluks hempedu) – satu backflow hempedu ke dalam perut dari saluran hempedu (yang bersambung ke hati dan pundi hempedu)
  4. Jangkitan yang disebabkan oleh bakteria dan virus

Kalau gastrik ni tak dirawat, ia mungkin boleh membawa kepada kehilangan darah dan meningkatkan risiko kanser perut.

Jadi jangan ambil mudah tau kalau ada penyakit gastrik ni. Jangan kata ”alaa, sikit jer ni, lepas makan nanti hilang la gastrik ni”…

Ape pulak simptom gastrik ni?

Ada banyak simptom dan berbeza antara individu, dan ramai jugak yang tak hadapi apa-apa simptom. Tapi antara simptom biasa ialah:

  • Loya atau sakit perut yang berulang
  • Kembung perut
  • Kesakitan pada bahagian abdomen
  • Muntah
  • Ketidakhadaman
  • Rasa pedih dan perit dalam perut di antara waktu makan atau waktu malam
  • Sedu
  • Hilang selera makan
  • Muntah keluar darah atau sesuatu yang berwarna gelap seakan kopi
  • Najis besar berwarna hitam

Macam mana cara nak rawat atau ubati penyakit gastrik ni? Ada tak penawar yang mudah dan berkesan untuk gastrik?

Ok, cuba tonton video perkongsian ni tentang bagaimana sengsara gastrik kronik 10 tahun terubat secara tak sengaja!

Sengsara Gastrik Kronik 10 Tahun Terubat Secara Tak Sengaja? Biar Betul… from iReach HD on Vimeo.

Best kan kalau berjaya bebas daripada penyakit yang dah berpuluh tahun ditanggung ni… sebab lepas tu nak buat apa saja pun dah tak terbatas, bebas beraktiviti, mudah beribadah terutamanya berpuasa.

Nak jugak penawar gastrik supaya boleh lari dari cengkaman gastrik kronik macam yang dikongsikan oleh Puan Farahana dalam video tadi?

Kalau dulu beliau kena gastrik sampai terbaring dua – tiga hari, tapi lepas beliau ambil ESP, Ostematrix & Peppermint Ginger Plus Shaklee, tanpa beliau sedar, gastrik beliau dah hilang walaupun kadang-kadang tu beliau sibuk, terskip makan tengahari tapi langsung dah tak diserang gastrik macam sebelum ambil suplemen dulu.

Jadi, kalau anda ada masalah gastrik yang kronik macam Puan Farahana, maka ikutlah langkah beliau dengan mengambil suplemen Shaklee sebagai penawar supaya anda pun boleh kembali sihat seperti beliau.

WhatsApp saya di 019-7071977 untuk sebarang pertanyaan, PEMBELIAN SHAKLEE, JOIN AHLI dan KONSULTASI EKSKLUSIF secara PERCUMA.

Salam Sayang

Nieda

Business Leader & Shaklee Independent Distributor

JOHOR BAHRU, SKUDAI, UTM (POS KE SELURUH MALAYSIA)

019-7071977

Advertisements

About ohcantik

Perkongsian info & tips tentang KESIHATAN & KECANTIKAN. Kelebihan menggunakan produk yang mendapat JAMINAN yang sahih dan dihasilkan dari sumber semulajadi dengan sokongan saintis-saintis bertauliah serta ujian klinikal dan landmark study yang sah. Bisness yang memberi peluang FINANCIAL FREEDOM dan PASSIVE INCOME TANPA HAD - Shaklee
This entry was posted in Info Sihat and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s