Cara Kuruskan Badan Akan Mudah Gagal Jika Tak Detoks Dengan Betul

Dah makan macam-macam suplemen untuk kurus, dah konsisten, dah minum cukup air kosong tapi tetap tak dapat hasil macam yang diharapkan?

Sebab apa agaknya?

Salah suplemen kah?

Salah cara kah atau salah siapa?

Kalau dah untuk kurus tapi masih gagal untuk kurus maknanya cara pengambilan suplemen anda tak betul dan badan anda banyak TOKSIN.

Toksin ni la yang jadi penghalang dan buatkan suplemen yang kita makan tu gagal berfungsi dengan efisien.

Macam mana nak buang toksin ni?

1 jer caranya iaitu dengan DETOKS

Kita kena bersihkan dulu seluruh sistem tubuh kita, barulah suplemen lain yang kita makan akan beri kesan yang optima. Barulah boleh turunkan berat badan dengan lebih senang.

Apa itu detoks?

Detoks adalah proses pembuangan toksin dari dalam tubuh kita. Tak kiralah yang terhasil secara semulajadi ataupun terhasil sebab pemakanan seperti pestisida, pewarna, MSG, logam berat dari air minum, lebihan ubat-ubatan yang tertinggal dalam tubuh, pencemaran udara, stress, pola makanan buruk dan sebab radikal bebas.

Proses detoks ni boleh membantu memperbaiki metabolisme dan kemampuan tubuh dalam membuang racun (toksin) dari dalam tubuh secara semulajadi.

Toksin-toksin inilah yang jika dari waktu ke waktu berkumpul di dalam tubuh, iaitu di dalam usus kita yang pada akhirnya menyebabkan penyakit degeneratif, kerosakan sel-sel tubuh dan penyakit kronik seperti kanser, kolesterol, dan darah tinggi.

Tahap racun di dalam tubuh juga mempengaruhi stamina dan kemampuan tubuh dalam menjalani kegiatan sehari-hari, kemampuan tubuh menyerap nutrisi, serta penuaan.

Detoks ni sangat penting dilakukan sekerap mungkin kerana mengambil kira keadaan hidup kita dan makanan yang kita makan sehari-hari sering tercemar.. Samada kita sedar atau tidak.

Mengapa detoks penting?

Dengan detoks kita dapat:

  1. Mencegah penyakit.
  2. Merehatkan organ tubuh.
  3. Membersihkan bahagian dalam tubuh dari toksin-toksin yang berbahaya.
  4. Membersihkan jerawat
  5. Melambatkan proses penuaan (anti-aging).
  6. Meningkatkan ketahanan dan kemampuan tubuh (sistem imun)
  7. Meningkatkan kesuburan

Apa yang perlu kita DETOKS?

  1. Hati
  2. Usus kecil
  3. Usus besar
  4. Darah

Macam mana cara detoks yang betul?

Melalui pengambilan suplemen yang dapat membantu membersihkan organ penting terutamanya usus besar & usus kecil sebab perut adalah punca kepada macam-macam penyakit. Kita makan segala macam benda, dan semua masuk dalam perut tapi ada yang tertinggal dan tak dapat dikumuhkan atau diproses dengan betul akhirnya jadi toksin (racun).. lama-lama bukan perut jer yang banyak toksin, ia boleh jugak merebak ke organ lain seperti hati dan darah.

Suplemen apa yang membantu

  1. DTX Complex : untuk cuci HATI
  2. Herb-Lax : untuk cuci USUS BESAR
  3. Alfalfa Complex : untuk cuci DARAH, USUS KECIL & USUS BESAR
  4. Vivix : untuk cuci DARAH

Boleh tak kalau nak ambik salah satu daripada suplemen tu jer?

Boleh, tapi ia masih bergantung kepada tahap permasalahan dan keperluan seseorang dan setiap satu suplemen tu ada manfaat yang berbeza.

Jadi, kalau nak kurus memang kena ambil 3 langkah penting ni iaitu:

  1. BAKAR (bakar & cairkan lemak)
  2. BUANG (singkirkan lemak yang dah dicairkan & toksin)
  3. BINA (bina dan kekalkan otot untuk metabolisma yang baik) – metabolisma ni adalah kemampuan tubuh kita membakar makanan kepada tenaga

Bila kena cara & suplemennya memang saya gerenti anda akan berjaya kuruskan badan dalam masa yang singkat jer, tanpa perlu berlapar, tanpa perlu berpantang daripada makan nasi, tanpa perlu senaman yang berat.

Nak kuruskan badan dengan cepat? Set Healthy Fitness Shaklee tersedia untuk anda pada bila-bila masa.

WhatsApp saya di 019-7071977 untuk sebarang pertanyaan, PEMBELIAN SHAKLEE, JOIN AHLI dan KONSULTASI EKSKLUSIF secara PERCUMA.

Salam Slim!

Nieda

Business Leader & Shaklee Independent Distributor

JOHOR BAHRU, SKUDAI, UTM (POS KE SELURUH MALAYSIA)

019-7071977

Advertisements

About ohcantik

Perkongsian info & tips tentang KESIHATAN & KECANTIKAN. Kelebihan menggunakan produk yang mendapat JAMINAN yang sahih dan dihasilkan dari sumber semulajadi dengan sokongan saintis-saintis bertauliah serta ujian klinikal dan landmark study yang sah. Bisness yang memberi peluang FINANCIAL FREEDOM dan PASSIVE INCOME TANPA HAD - Shaklee
This entry was posted in Pengurusan Berat Badan and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s