Dihantui Masalah Gastrik Jadi Punca Tak Boleh Berpuasa Penuh Dan Tak Fokus Beribadah Adalah Sangat Merugikan

Orang yang ada masalah gastrik mesti agak risau bila nak berpuasa. Gastrik ni sekali dia datang mau berguling-guling rasanya menahan sakit kan?

Macam mana nak berpuasa dengan lebih sihat, dapat fokus beribadah tanpa sebarang gangguan?

Jangan risau, setiap masalah pasti ada jalan penyelesaiannya. InsyaAllah.

  • betulkan niat, berpuasa kerana Allah pasti segalanya akan mudah
  • wajib bangun sahur dan lewatkan waktu sahur.. jangan la makan pukul 12.00 tengah malam pastu terus tido sebab malas nak bangun awal-awal subuh untuk sahur
  • jangan makan makanan yang pedas dan acidic (berasid) atau makanan segera masa sahur
  • ambil protein untuk memberi rasa kenyang dan tenaga yang lebih lama
  • minum minuman yang berupaya untuk menahan bendalir di dalam tubuh (biasanya kita minum 100 plus kan, tapi tak bagus pulak sebab ada gas.. lagi la sengsara perut tu nanti)
  • pastikan mengambil makanan yang seimbang zat nutrisi (atau cara lebih ringkas dan mudah adalah dengan pengambilan suplemen)
  • kurangkan pengambilan minuman dan makanan yang tinggi gula sebab gula akan menyebabkan kita cepat berasa haus

SUPLEMEN UNTUK KEKAL BERTENAGA DAN BEBAS DARI BELENGGU GASTRIK SEPANJANG BERPUASA – SET MIGHTY 3 GEM

  • ESP (Energizing Soy Protein)

Kesan paling popular protein terhadap kesihatan adalan kebolehan protein untuk mengawal rasa lapar. Apabila protein diserap, ia menghantar signal kepada otak untuk menurunkan kadar rasa lapar.

Kepentingan lain protein adalah ia akan meningkatkan kadar metabolisma badan dengan menyeimbangkan jisim otot. Protein juga membantu dalam pengawalan kenaikan kadar gula dan insulin di dalam badan seterusnya membantu bagi pesakit diabetes dalam pengawalan gula dalam badan

  • MEAL SHAKES

Meal Shakes Shaklee merupakan sumber protein dengan vitamin dan mineral tambahan. Ia menyediakan jumlah yang seimbang bagi setiap sembilan asid amino yang diperlukan oleh tubuh untuk tumbesaran dan perlindungan yang baik.

Dan lagi, Meal Shakes Shaklee mengandungi semua asid amino asli yang terdapat di dalam protein termasuk yang asid amino perlu dan juga tidak perlu.

  • PERFORMANCE DRINKS

Performance Drinks ni bersifat isotonik – kepekatan karbohidrat yang sama dengan darah kita—>> lebih mudah diserap untuk menaikkan kadar gula dalam darah ke peringkat sepatutnya, bekalkan tenaga dengan segera.

Performance Drinks mengandungi sedikit natrium bagi mempercepatkan penyerapan cecair oleh tubuh – kurang haus.

Mengandungi formula unik OPTI LYTE – Opti-Lyte adalah campuran saintifik elektrolit untuk menyokong tahap penghidratan optimum. Formula khas Opti-Lyte ini juga digabungkan dengan gabungan karbohidrat unik untuk memberikan tenaga segera dan berterusan serta menyokong penghidratan optimum.

Performance Drinks tanpa bikarbonat, tanpa sucrose – bahan utama yg terdapat dalam ‘sport drinks’ lain, tanpa perasa dan pewarna tiruan.

MIGHTY 3 GEM

Kalau saya tak pernah ambik SET MIGHTY 3 GEM ni mungkin saya pun takkan percaya atau dapat rasa kelebihannya. Tapi bila dah ambik, barulah saya tau. Kalau bulan puasa saya memang tak payah susah-susah dah nak masak untuk bersahur. Lagipun kalau saya makan nasi, perut tetap rasa pedih. Kalau orang yang ada gastrik lagi la teruk kan?

Tapi dengan SET MIGHTY 3 GEM ni saya takde langsung rasa pedih perut. Berpuasa dengan penuh bertenaga sampai ke petang.

Jom, kita tengok testimoni mereka yang ada masalah gastrik yang dah pun ambik suplemen ni. Apa kata mereka…

ESP gastrik 2Puan Ainul Malik yang ada sejarah gastrik sejak darjah 4 berjaya bebas daripada masalah tu lepas ambil ESP

esp gastrik 3

 

 

 

 

 

 

Puan Dilla Jalil ni pun dah ada gastrik dari darjah 4 jugak (ehh… kebetulan betul dengan Puan Ainul Malik tadi)… tiap-tiap tahun Puan Dilla Jalil ni cuma dapat puasa dalam 2 minggu jer… tu pun puasa 3 -4 hari.. gastrik datang… pastu tak puasa 2 – 3 hari.. macam tu lah tiap-tiap tahun… tapi semua tu berubah bila Puna Dilla Jalil kenal Shaklee

ESP - gastrik

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Puan Nurhida Nabir ni pulak kata kalau dia tahu ESP boleh bantu merawat gastrik, awal-awal lagi dia amalkan secara konsisten… dia memang dah ada gastrik sejak 10 tahun… lepas ambik ESP gastrik dia semakin berkurang dan terus hilang.. selalunya kalau makan ubat hampir 5 hari baru ok.

So, memang terbuktilah kan yang Shaklee ni boleh bantu orang yang ada masalah gastrik… jadi bolehlah berpuasa dengan lebih sihat dan bertenaga nanti. Nak concentrate beribadah pun senang. Takde la sakit perut berguling-guling gara-gara diserang gastrik.

Kalau dah kena gastrik bukan setakat tak boleh nak puasa jer… nak buat kerja apa pun tak menjadi.

Takpe2… lepas ni takkan ada dah masalah tu. Cepat-cepat dapatkan SET MIGHTY 3 GEM ni untuk puasa dan hari-hari yang lebih sihat, bebas gastrik, bebas keletihan atau lesu.

Salam Sihat

Nieda

Business Leader & Shaklee Independent Distributor

JOHOR BAHRU, SKUDAI, UTM (POS KE SELURUH MALAYSIA)

019-7071977

About ohcantik

Perkongsian info & tips tentang KESIHATAN & KECANTIKAN. Kelebihan menggunakan produk yang mendapat JAMINAN yang sahih dan dihasilkan dari sumber semulajadi dengan sokongan saintis-saintis bertauliah serta ujian klinikal dan landmark study yang sah. Bisness yang memberi peluang FINANCIAL FREEDOM dan PASSIVE INCOME TANPA HAD - Shaklee
This entry was posted in Berpuasa and tagged , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Dihantui Masalah Gastrik Jadi Punca Tak Boleh Berpuasa Penuh Dan Tak Fokus Beribadah Adalah Sangat Merugikan

  1. Pingback: 20 Menu Sahur Simple, Sihat Dan Sangat Mudah Disediakan Walaupun Tak Pandai Masak | oH!cANTIK

  2. Pingback: 6 Tips Kekal Cergas di Bulan Ramadhan Supaya Puasa Tak Lemau Walaupun Dah Petang | oH!cANTIK

Leave a comment